Fiedler akkor szabadult fel, ha dolgozhatott. Ekkoriban alakította ki azt a technikát, amely szinte harmadik dimenziót ad vásznainak, szoborszerűek a kapart és karcolt képei, „folyékony szobrászatnak” is nevezhetjük ezeket a felületeket.
Jellemzőek a hatvanas évek elejétől készült csurgatott képei, az úgynevezett „dripping” technikával készült munkái, amelyeket sohasem állványon festett, hanem vagy a falnak döntötte, vagy a földre tette le a vásznat. Azonnal a tubusból nyomta a festéket, az ecsetet szinte hagyományos módon nem is használta, mert csak az ecset másik végével csurgatta a festéket a vászonra. Ez a festészeti mód nagyon hasonlít a Pollock által alkalmazotthoz. Azonban, amíg Pollocknál a festékrétegek ellenére leláthatunk a vászonig, addig Fiedler vastagon befedi a vásznat festékkel. Alapozásnál és a festmény felületén is használta a gipszet, amelybe kaparással és véséssel ábrázolt. A festővászon gipsszel történő előkészítését a középkori reneszánsz mesterek óta alkalmazzák. Ez a vászonra felvitt festék tartósságát hivatott szolgálni, de csak a legigényesebb művészek készítették elő ilyen alaposan a festővásznat. Ezt már tizenéves korában elsajátította. Nagy gondot fordított az anyag megmunkálására, a textúrára is. Mindig a legjobb színekkel, festékkel és vászonnal dolgozott – életében ez volt az egyetlen luxus. Fontos volt számára a természet: a szabadban festett, a napfény az eső és a széljárás is hatott alkotásaira. Mind Saint-Paul-de-Vence-ban, mind később Párizsból kiköltözve a Fontainebleau-i erdő környékén saját műtermében és kertjében átadhatta magát a szabadban alkotás élményének. Festői korszakai a természethez, annak szimbólumrendszeréhez köthetőek: a föld, a fény, az ég, a szél és a hang ihlették a festményeit.
A prehistorikus barlangrajzok is nagyon foglalkoztatták. A Lascaux-i barlangfestmények láttán tudatosult benne, hogy a grafika, a festészet és a zene forrásvidékén járt, és ezek a mágikus vonalak és színek, a barlangfalon ábrázolt mozdulatok erősen hatottak rá.
A keleti kalligráfiák világába Miró vezette be, ez rokonítja munkáit Miró művészetével. Ezen kívül Pollock és Rothko művészete ugyancsak komoly hatást gyakorolt rá.
Egy magyar művész Franciaországban
Már 1956-ban rendkívül sikeres önálló kiállítása nyílt meg Párizsban, a Galerie du Haut Pavé-ben, amelyről a Francia Televízióban is beszélt. 1965-ban az Alexandriai Biennálén Franciaországot képviselte, a következő évben részt vett a Picasso tiszteletére rendezett 6. Festészeti Biennálén Mentonban, és számos egyéni és csoportos kiállításon szerepelt a párizsi Maeght galériában, és Saint Paul de Vence-ban minden évben. Nagy esemény volt, amikor Malraux-val és a többi hírességgel megnyílt a Maeght Fondation épülete és parkja 1964-ben, ahol az egyik ikonikus darab Fiedler Triptichon (1959) című műve volt a kiállításon. Ez Európa első kortárs magánművészeti múzeuma, ahol később megvalósult Malraux álma, a Musée imaginaire (az 1973-ban rendezett kiállításon).
A nyarakat Chagall és Miró társaságában töltötte hosszú évekig Vence-ban, ahol rengeteget dolgozott. Chagall megállapította, hogy Fiedler vonalainak ritmusa szakítás a hagyományos értelmezési móddal, úgy érezte, hogy a festmények tetszőlegesen végtelenül folytathatóak bármely irányban. Miró beszélgetéseik során, Malraux pedig írásaival is hatott rá szabad asszociációs technikájának kialakításában. Szinte mindig zenét hallgatott festés közben: Bach, Monteverdi és a kortársak zenéje ihlette műveit.
Vence-ban és Párizsban, a Maeght galéria műhelyében és nyomdájában készítették elő metszeteit, illusztrációit több jelentős kötethez, valamint a galéria Derrière le Miroir címen kiadott exkluzív kiadványaihoz, amelynek első önálló Fiedler-száma 1959-ben jelent meg.
Fiedler a világban
Jelenleg Franciaországon kívül svájci múzeumokban és Maillorcán is rendeznek műveiből kiállításokat. 2014-ben több reprezentatív kollektív kiállításon is szerepelnek művei a Fondation Maeght 50.évfordulója alkalmából, és a Magyar Nemzeti Galériában is. 2012-től kezdődően láthatóan számos galéria és múzeum is újra felfedezte Fiedler munkáit, amelyek a párizsi Grand Palais-ban és Bruxelles-ben, Budapesten és Egerben, a Kepes Intézetben, a Makláry galéria kiállításain is megjelentek. 2012-ben egyedüli európaiként az ő munkáját válogatták be a New York-i centenáriumi Jackson Pollock kiállításra, Pollock egykori műterem-házába, ahol ma kutató és oktatóközpont is található. Az Európa legjobb művészeti galériái közé egyetlen magyarként most beválasztott budapesti székhelyű Kálmán Makláry Fine Arts Galéria hatalmas szerepet vállal Fiedler Ferenc művészetének hazai bemutatásában.
Fiedler Ferenc helyét a művészettörténetben Octave Nadal a Sorbonne-i Egyetem tanszékvezető professzora az alábbiak szerint összegzi „Francois Fiedler, aprés le silence ” c. esszéjében:„Fiedler újítása, hogy az egyedi technika nála a térhez vezet, a szín és textúra új kapcsolatának határához, s a továbbiakban magához az új festészeti technikához, jóval megelőzve a teória megfogalmazását, ahogy azt 1945-től képei is bizonyítják. A fokozatosan kimerülő figuratív technikák az abszolút „meztelenséget” készítették elő s a térre való hirtelen áttérés volt a nonfiguratív igazi forradalma a festészetben, a formátlanság, mint festmény teremtőerejének forradalma. Fiedler ezt ragadta meg intuitív módon”.
Érdekes és jellemző egész munkásságára e néhány mondat egy, még 1974-ben kelt leveléből: „A szép hozzákötődik az újhoz és az egészen régihez. Minden, ami szép, egyszer új volt. Ami zavaró, az a félmúlt, mert akadályozza a keletkező jövőt, ezért vissza kell utasítani. „
A cikk Fiedler Péter és dr. Kádár Anna, a Fiedler Művészeti Alapítvány kurátorai által készített kronológiára támaszkodik.